Tempias Filem Bunohan, Editor Dimaki

Filem Bunohan yang dipercayai memberikan revolusi baru kepada industri perfileman tanah air nampaknya kurang berjaya menarik perhatian penonton tempatan. Nak kata silap percaturan pemasaran, rasanya pihak penerbit sudah melakukan yang terbaik. Bukan itu sahaja, beberapa media tempatan turut memberikan review yang amat baik untuk filem Bunohan.

Malah, tempias filem Bunohan turut terkena ‘badinya’ terhadap seorang individu lelaki gila di laman Facebook. Barangkali, individu ini terlampau menjiwai watak Ilham lakonan Faizal Hussein, pembunuh upahan ganas penuh misteri yang sudah 20 tahun meninggalkan kampungnya.

Al-kisahnya, editor ini terperasan dengan status Facebook 2 orang wanita yang bercerita sesama sendiri mengenai filem Bunohan. Atas dasar ingin berkongsi cerita, editor ini meninggalkan komen berbentuk umum berbunyi, “Filem Bunohan ini memang berat sedikit, kena tonton betul-betul baru boleh faham.”

Bagaimanapun, niat baik editor ini telah disalahertikan oleh lelaki gila yang dipercayai mempunyai hubungan peribadi dengan salah seorang wanita itu.

Seakan kanak-kanak pra-matang, lelaki gila itu mula menyerang & menghina peribadi editor termasuk kaum keluarganya. Difahamkan, lelaki gila yang dipercayai seorang pelajar di sebuah kolej di Kuala Lumpur ini turut menghantar ugutan kepada editor ini agar tidak menganggu teman wanitanya.

Antara komen yang menyentuh sensitiviti keluarga berbunyi, “Eh, mak ko bohsia ke?”

Paling memilukan, lelaki gila itu melontarkan komen-komen menghina dengan menggunakan akaun Facebook teman wanitanya. Fuh, bukan main kuat jeles ye? Paranoid, mungkin?

Kata editor ini, “Sampai hari ini aku terpinga-pinga, salah ke aku share story pasal filem? Atau, sebab awek dia memang minat kat aku? Ha Ha! Boleh sewel layan orang macam ni!”

Jom tonton filem Bunohan di pawagam sekarang! Kami jamin filem ini adalah satu-satunya filem Melayu yang bisa membuat kita berfikir panjang.

P/s: Kerana Facebook, badan binasa. Ye tak?


Artikel Asal

No comments:

Post a Comment