Biasiswa Malaysia 2012

Adakah anda merupakan mahasiswa yang sedang mencari penaja pelajaran anda ? Ataupun anda merupakan ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang bakal menjejakkan kaki ke menara gading ?
Namun, disebabkan kos sara hidup yang tinggi dalam keluarga anda, ditambah pula dengan bilangan anak yang ramai, mungkin anda kurang berkemampuan menanggung penuh kesemua yuran pelajaran anak anda di universiti nanti. Melainkan anda sendiri mempunyai gaji mencecah puluhan ribu ringgit sebulan.
Perbelanjaan untuk mendapat segulung ijazah bukanlah murah seperti yang dijangka kebanyakan orang. Setiap semester memerlukan bayaran yang tinggi. Rata-rata mahasiswa memerlukanRM1000.00 atau lebih untuk yuran pengajian.
Berikut ialah beberapa senarai biasiswa bagi tahun 2012 sebagai pandian untuk mereka yang ingin melanjutkan pelajaran.
Senarai Biasiswa Negeri 2012 :
Seperti yang diketahui, untuk mendapat biasiswa dari JPA sangatlah susah. Jadi untuk kemudahan bagi mereka yang ingin memohon biasiswa, masih banyak lagi biasiswa yang boleh dipohon selain daripada JPA.
Ada 5 jenis biasiswa iaitu biasiswa awam, biasiswa swasta, biasiswa bank, biasiswa negeri serta biasiswa diploma. Untuk maklumat lanjut, anda boleh la merujuk dalam KITBIASISWA dimana ada menyediakan informasi 57 tajaan biasiswa, ramalan tarikh permohonan biasiswa dibuka atau ditutup untuk setiap tawaran biasiswa, contoh surat permohonan biasiswa, contoh soalan popular & tip-tip menghadiri temuduga biasiswa.
Artikel Asal

No comments:

Post a Comment