Zaiton Sameon Bakal Adakan Konsert Pertama Selepas Tragedi 1990!

Masih ingat lagi dengan penyanyi tersohor negara satu masa dahulu iaitu Zaiton Sameon? OHBULAN! pasti jika peristiwa yang berlaku pada 21 Februari 1990 tidak terjadi pada Zaiton Sameon, dia pasti sudah menjadi seorang selebriti setaraf Ogy Ahmad Daud ataupun Datuk Sharifah Aini.

Terbaru dari penyanyi yang sudah menjangkau usia 55 tahun ini, dia dikhabarkan telah diberikan peluang untuk membuat persembahan dalam Konsert Amal Kebajikan Zaiton Sameon yang akan diadakan di Perak pada 7 April depan.

Sebelum ini, selepas Zaiton ditimpa tragedi ngeri yang meragut nyawa anaknya, dia jarang mendapat jemputan persembahan malahan dia hanya menampung hidup dengan menyanyi di majlis kahwin dan hanya dibayar sebanyak RM100 hingga RM200 untuk sekali persembahan.

“Selepas mengalami kemalangan ngeri pada 21 Februari 1990 yang menyebabkan kematian anak saya, ramai pihak tidak mempercayai kepada kebolehan saya menyanyi dengan baik. Melalui konsert ini saya akan buktikan bahawa saya masih mampu menyampaikan lagu dengan baik.” dipetik dari mStar Online.

Zaiton Sameon akan mengadakan Konsert Amal Kebajikan Zaiton Sameon di Raub, Pahang, Pulau Pinang, Rembau, Negeri Sembilan dan Tanjung Karang, Selangor. Namun masih belum ditetapkan lagi tarikh konsert tersebut.


Artikel Asal

No comments:

Post a Comment